Wstęp

Niniejszy kurs stworzyłem w czerwcu roku 2014, kiedy mieszkałem w Paragwaju.

Pierwotnie kończył się on na lekcji 18.1. Jednak ciągle dostawałem prośby o dodanie nowych funkcji, więc postanowiłem stworzyć kolejne lekcje.

Kurs pisałem z myślą o osobach, które nigdy nie programowały, więc początek jest bardzo prosty. W przypadku niektórych późniejszych lekcji trzeba będzie wyczyścić oryginalny kod źródłowy, aby ułatwić sobie dalszą pracę.

Lekcje te mogą być trochę bardziej skomplikowane, ponieważ dużo w nich manipulowania kodem źródłowym. Jeśli jednak porównasz „stary” i „nowy” kod, to zauważysz w jaki sposób możesz ulepszać swój kod.

Grę nadal można rozwijać na wiele sposobów: możesz stworzyć wielki świat z setkami potworów i lokacji, przenieść kod do silnika Unity i dodać świetną grafikę albo wprowadzić magię.

To twój program i twój świat, więc możesz go kształtować, jak tylko chcesz.

Nadal odpowiadam na pytania dotyczące niniejszych lekcji, ale od dawna nie dodaję już nowych funkcji do gry.

Teraz skupiam się na wersji WPF: https://scottlilly.com/build-a-cwpf-rpg/. Te lekcje są trochę bardziej wymagające, ponieważ skupiam się na tworzeniu gry i omawiam dodawany kod. Planuję stworzenie znacznie większej gry z recepturami, zaklęciami, umiejętnościami i innymi funkcjami.

Jeśli trafisz na sekcję, której nie rozumiesz, to nie panikuj; ponownie przeczytaj wszystko, odpocznij chwilę, a potem nieznacznie zmodyfikuj kod i zobacz, jak wpływa to na program. Ja programować zacząłem 37 lat temu, a nadal niekiedy mam problemy ze zrozumieniem niektórych rzeczy.

 

Powodzenia!

Scott

INFORMACJE DO WERSJI POLSKIEJ: Pierwotnie szkolenie stworzyłem w języku angielskim. W niektórych lekcjach będziesz kopiować i wklejać kod w swojej aplikacji. Jeśli w swoim kodzie wprowadzisz zmiany i przetłumaczysz interfejs gry na język polski, to zmiany zostaną zastąpione po wklejeniu mojego kodu. Wykonaj zadania opisane we wszystkich lekcjach, a po zakończeniu kursu dopiero przetłumacz interfejs gry na język polski (jeśli chcesz).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *