00.1: Czego się nauczysz?

Podczas tego kursu poznasz podstawy języka C#, tworząc bardzo prostą grę RPG.

 

Co będzie zawierać gra?

W grze będzie można utworzyć bohatera, odkrywać różne lokacje, wykonywać zadania i walczyć z potworami.

Kiedy piszę, że gra jest „bardzo prosta”, to rzeczywiście tak jest. Nie ma ona grafiki, składa się tylko z 9 lokacji, walczyć można tylko z 3 typami potworów za pomocą tylko 2 broni i wykonać tylko 2 zadania. Walka jest prosta, ponieważ nie istnieją żadne zbroje, nie można korzystać z magii ani tworzyć własnych przedmiotów.

Jednak mimo tego po zakończeniu tego kursu będziesz znać podstawy programowania w języku C#. I to właśnie jest jego celem – a nie stworzenie kolejnego Skyrima czy World of Warcraft.

 

Jak będzie wyglądać gra?

Dokładnie tak:

A tak będzie ona wyglądać w akcji:

łącze do filmu w serwisie YouTube

 

Czego się nauczę?

Podczas kursu przedstawię Ci najważniejsze operacje potrzebne do stworzenia programu w języku C#, czyli: jak tworzyć klasy, przetwarzać dane wprowadzane przez użytkownika i wykonywać typowe obliczenia.

Obowiązuje nas zasada Pareto, czyli: 20% tego czego się nauczysz, pozwoli Ci wykonać 80% zadań podczas pisania programu w C#.

 

Czy poznam „najlepsze” techniki programowania w C#?

Zawsze wszystko da się zrobić lepiej.

Wiem, że niektóre przedstawione tutaj operacje można zrobić lepiej, ale to „lepiej” jest zbyt skomplikowane jak na zakres tego kursu.

Informacje, które uzyskasz, pozwolą Ci stworzyć program, który działa, ale jeśli chcesz, aby był on bardziej zaawansowany, musisz poświęcić więcej czasu na naukę i ćwiczenia.

 

Czy mogę samodzielnie zmodyfikować grę?

Oczywiście!

Dodawanie kolejnych lokacji, potworów, zadań, broni, mikstur itp. jest bardzo proste.

Jeśli chcesz wprowadzić do gry nowe funkcje (zbroje, tworzenie przedmiotów, handel, trucizny, czary, powtarzalne zadania itd.), to skontaktuj się ze mną. Może uda mi się znaleźć wolną chwilę i rozbudować grę.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *